söndag 15 maj 2011

Modejournalen

Mina promenadskor
  
Lunch under promenad på Falsterbonäset
 Våren och sommaren är snart här, det är dags att snöra på sig promenadskorna. Jag köpta mina nuvarande i september 2003. Kommer ihåg detta eftersom de köptes för ett presentkort jag fick på 50-årsdagen. De håller än denna dag i maj 2011. Kraftig sula och med våtskydd någon centimeter upp innan tyget tar över.

Märket är Garmont men modellen har jag glömt, den har troligen utgått ur sortimentet sedan länge. Köpte dem på Friluftsmagasinet i Lund. Numera är det Naturkompaniet. En sjukgymnast tyckte de var för breda, men mina fötter trivs med dem. Kostnad, då 800 kronor men var nedsatt till hälften, dvs 400 kronor. Antar man sålde ut dem. Med tanke på att de hållit så länge så var det ett bra pris.

Se alla modeinläggen på min Modejournal

Inga kommentarer: