lördag 1 oktober 2011

Morotsprovning

Naturskyddsföreningen hade idag morotsprovning på Mårtenstorget i Lund. En del av den miljövänliga veckan, som egentligen har fisken som fokus. Vilka fiskar kan man med gott samvete äta? Skrubba går bra, det har jag precis köpt i Lomma fiskbil. Jag frågade förstås inte var den är fiskad. Men nu gällde det morotsprovning. 6 olika sorter, ekologisk odlade och icke-ekologiskt odlade. Blindtest. Jag var först ut att prova. Några tyckte jag var smaklösa, några smakrika. Morötter kan smaka olika. Skrev numret för moroten på en lapp och la i röstlådan. Resultatet skulle redovisas klockan ett men då har jag sedan länga lämnat staden. Resultatet finns på deras hemsida: Lunds naturskyddsförening. Flest var vi, dvs även jag, var de som föredrog en av de ekolgiska.

Inga kommentarer: