lördag 23 juni 2012

Modejournalen: Min norska lusekofta

hemstickad och med en fantastisk kvalitet, som jag nu måste pensionera.

Vad är bättre än naturmaterialet ylle till en varm tröja? Inget. Ylle, som värmer i alla ruggiga vädertyper. Min norska Lusekofta stickades med stor omsorg av en flickvän, troligen 1984, kanske 1985. Jag hade den helt säkert med på fjällvandringarna 1985. Sedan dess har den hängt med på en mängd fjällvandringar och andra utflykter.....

Läs mer om min norska lusekofta.

1 kommentar:

Joey sa...

Wool is great stuff indeed, its recent resurgence in outdoor clothing (merino-wool, wool with windstopper, plain wool, etc etc) is entirely understandable. You were well ahead of your time with that beautiful blue sweater! (And dare I say it looks good on you too?)

Best entry in modejournalen so far.