lördag 2 mars 2013

Resor: Hamburg 201212

En tjänsteresa till Hamburg. Om en julmarknad i Altona, några julkakor och grönkål.

Resan
Buss och tåg ner till Malmö. Det enda nya är att jag blir hämtad vid Hyllie station. Får se det nya köpcentret Emporia utifrån. Sedan bil ner och tåg hem




Weihnachtsmarkt i Altona
Det blev inte mycket tid till julmarknader, tog mig till den närmaste. På Ottenser Haupstraße nära stationen i Altona. Man måste ha Glühwein, så jag börjar med det. Går sedan runt och letar efter julstämning. Så mycket jul handlar det inte om. Mest en tingel tangel marknad. Ser inget som har med jul att göra. Vämer mig med en linssoppa och tittar på barnen som åker karusell. Går in på varuhuset Mercado, med butiker och restauranger, för att värma mig. Stora fjärilar hänger från taket. För stökigt för mig, går ut till marknaden igen. Nåja, tysk korv måste man smaka. Det är alltid gott. Vill ha en kaffe, inomhus. Lämnar marknaden.....


Läs mer och se bilder från Hamburg 201212.

Inga kommentarer: