torsdag 30 december 2010

Resor - Hamburg

Om en tjänsteresa 11-19/12 2010 till DESY i Hamburg. Bil dit med utrustningen. Arbete, förutom några restaurangbesök på kvällarna och en ledig eftermiddag i Othmarschen. Tåg hem. 

Landhaus Flottbek
11-19/12 2010: Det är in till sista minuten osäkert om vi ska åka iväg. Kommer ingen kontraorder. 10.45 öppnar jag dörren, går ut, låser efter mig, och går till busshållplatsen. Går av vid Åke Hans, och vandrar St Petri kyrkogata till Clemenstorget där man redan kursar julgranar. Mitt tåg går 11.39. Det har varit snö, nu töar det och den flyter bort. 12.11 går jag av i Svågertorp, och blir hämtad med bil för färd till Hamburg. Jag är hungrig och äter halva min medhavda lunch i bilen. Andra halvan äts på båten mellan Rødby och Puttgarden. Installerar oss på hostel och kör och handlar på Real. Sedan mat på den kroatiska restaurangen Dubrovnik. Dit brukade jag gå och äta lunch på den tiden jag var här för H1 experimentet som var i underjorden i närheten. Idag tre olika köttbitar, sallad, stekt potatis, och en öl ..........

Läs mer på resor - Hamburg 201012.

Inga kommentarer: