lördag 15 september 2012

Fotboll: Höör - Hässleholms IF 0-3

HIfs andra raka förlust, 0-1 borta mot Nosaby, och seriesegern är hotad. Får minnas en tidigare seger mot toppkonkurrenten Höör.


Slut
31 augusti 2012: Höör  - HIF 0-3
Mannen i biljettluckan studerar mig en lång stund. "Är du pensionär?" frågar han. Tredje gången i år jag får den frågan när jag ska köpa en biljett. Ser jag så sliten ut? "NEJ" säger jag och betalar fullt pris, 60 kronor. Det är seriefinal borta mot Höör. För två veckar sedan var det seriefinal mot rivalen IFK i Hässleholm. Efter en spännande match vann HIF då med 2-1. Höör hoppas nog på revanch för 0-8 i Hässleholm. Jag stärker mig med en knake. Sittplatsläktaren fylls på, liksom ståplatsen vid långsidan. Det är Höör som för spelet, men HIF har som vanligt stabilt försvar, bra målvakt, och vassa kontringar. Oj, en HIFar rinner bara igenom från halva plan, med en sorts tåfjutt sätter han bollen i mål vid ena stolpen....

Läs mer och se bilder från Höör - HIF.

1 kommentar:

Joey sa...

I really like "Slut": the so manieth example of how 'technically good' and 'simply good' are worlds apart- cliché but true.

Congrats with HIF's victory btw; beer well in place.