måndag 1 april 2013

Lund: La Strada - delvis rivet

Jag har på någonnad inte haft möjlighet att titta till La Strada vid Brunnshög, före detta skola, restaurang, vandrarhem, och numera i kraftigt förfall med fin graffiti. Idag på förmiddagen tog jag mig en cykeltur dit för att se om något hänt där, och vad får jag se.....


Den äldsta delen, vad jag tror var den från 1870-talet och var då en skola, har rivits. Den var illa förfallen och taket hade rasat in. Även annexen har rivits, även de förfallna och dessutom var de fula baracker. Den stora tegelbyggnaden tycks få stå kvar.



Synd på graffitin. Jag plockar på mig några småbitar från en vägg som minne av graffitin. Kanske man kan göra något konstnärligt av dem tänker jag. Dum tanke då mina konstnärliga talanger är lika med ett (vi hade sifferbetyg 1-5, där 1 var det sämsta. 0 fanns inte, annars hade jag haft det).




Jag hinner bara en kort tur inom tegelbyggnaden, en ny graffitimålning sedan senast ser jag.




Jag tog fler bilder som någon gång hamnar på min sida om La Strada.

Inga kommentarer: