tisdag 22 november 2011

Sjuk semester

Tog en semesterdag för att få en långhelg. Har sedan fredagskvällen nästan konitnuerligt hostat, varit snuvig, med lätt feber. Nu har jag i år tillbringat en stor del av semesterdagarna med att vara sjuk. Tillbringade långhelgen i fåtöljen, även nätterna. Tog tillfället att inviga min nya morgonrock. Okänt urpsrung, troligen made in China, köpt på Hennes o Mauritz.För att hålla värmen fick jag också sätta på mitt Helly Hansen underställ. Lyckligtvis fick jag på min födelsedag en bok från en holländsk fjällvandrare: "The Worst Journey in the World" av Apsley Cherry-Garrard, om Scotts katastrofala antarktisexpedition. Min skönlitterära engelska är ringrostig, får slå upp en del ord. En fascinerande berättelse om vedermöderna, Författaren var med i början av expeditionen och deltog i undsättningsexpeditionen.


Inga kommentarer: